Céljaink "Társasjátékóra az iskolában" programunkkal
A társasjátékozás egy olyan kikapcsolódási lehetőség, amikor a család, barátok, ismerősök teljesen kizárhatják a külvilágot és csak egymásra
koncentrálva közösen játszhatnak, minőségi közös időt tölthetnek el együtt. A mai világban nagyon kevés időnk van játszani és valóban egymással lenni, épp ezért tartjuk elképesztően fontosnak, hogy minél több emberrel megismertessük a társasjátékozás lehetőségét és hogy mindenki megtalálja azokat a típusú játékokat, ami számára a leginkább örömöt okoz és valódi kikapcsolódást jelent.
Óráinkon a gyerekeket véletlenszerűen és játékosan osztjuk csapatokba, ami lehetővé teszi, hogy a 8 alkalom során minden osztálytársukkal leüljenek 45 percet játszani, még olyanokkal is, akikkel nem szoktak beszélgetni vagy esetleg nincsenek jó kapcsolatban. A gyerekek hamar rájönnek, hogy társasjátékozni bárkivel lehet, ezért hamar túlteszik magukat rajta, ha nem azokkal kerültek egy csapatba, akikkel szerettek volna. Az együtt töltött játékidő kapcsolódási pont lesz közöttük, közös élményekkel gazdagodnak, ami segíti az osztályon belüli konfliktusok megoldását, a klikkek leépítését, az egymás iránti elfogadás képességének fejlődését. Az osztályfőnökök pedig szokatlan társas helyzetekben figyelhetik meg a gyerekeket 1-1 óra során, ami egyértelműen segítségére lehet az osztályközösség építésében.
A társasjékóráinkon a gyerekeknek óráról órára egyre hosszabb és bonyolultabb játékok szabályait kell végighallgatniuk, majd ugyanezeket a játékokat a hallottak alapján lejátszaniuk. Emellett együttmüködést, türelmet szükséges gyakorolniuk társasikkal szemben, valamint azt is meg kell tanulniuk elviselni, ha egy játékban veszítenek és helyén kezelni, ha nyertek. Számos viselkedési sémát ismernek meg arra vonatkozólag, hogy a különböző helyzetekre hány féleképpen lehet reagálni, valamint magukat is olyan szituációkban ismerik meg, amikkel korábban még nem találkoztak.
Mivel az egyes órákon mindig csak 1 fejlesztési területre viszünk a gyerekeknek játékokat, garantálni tudjuk, hogy minden gyerek találkozik az év során minden játéktípussal. Ez azért fontos, hogy segítsük a gyerekek érdeklődési körének és önismeretének a kialakulását. A gyerekek ugyanis képesek lesznek a társasjátékórák hatására eldönteni, hogy melyek azok a játéktípusok, amelyek különösen tetszenek nekik. Látni fogják továbbá, hogy mi okoz nehézséget nekik, miben jelent kihívást számukra és mivel játszanak a legszívesebben és melyek azok a játéktípusok, amivel egyáltalán nem szeretnének játszani. Ilyen is van, a legtöbbünknek.
Felmerülhet az olvasóban, hogy hogyan akarjuk mi 45 perc alatt fejleszteni a gyerekeket? Nem akarjuk, vagyis nem 45 percben. Ahogy korábban írtuk, az egyes órákon mindig csak 1-1 fejlesztési területre viszünk a gyerekeknek játékokat, így garantálni tudjuk, hogy minden gyerek találkozik az év során minden játéktípussal. Mi azzal, hogy minden területre az elmúlt évek legjobb játékaiból válogatunk össze játékokat minden korosztálynak, megadjuk a lehetőséget a gyerekeknek arra, hogy minél több területet megszeressenek és így a jövőben hasonló vagy ugyanezekkel a játékokkal szívesen játszannak. Ha pedig elkezdenek szabadidejükben játszani, akkor már egyértelműen beszélhetünk készség-, képességfejlesztésről. Mert a társasjátékok elképesztően sok területen fejlesztik a gyerekeket (és amúgy a felnőtteket is). 🙂


