Társasjátékóra 7-12.osztályban
A 7-12. osztályoknak évente 4 alkalommal tartunk 1-1 90 perces órát, ahol a hosszabb időtartam miatt a rövidebb játékok mellett, komolyabb játékokban is van lehetőségük elmélyülni és kibontakozni. A tanórákon a diákok 4-6 fős csapatokban játszanak, a csapatoknak 3 játékmester magyarázza párhuzamosan a játékokat. Céljaink elérése érdekében a csapatokat mi osztjuk be véletlenszerűen.
A 4x90 perces alkalmak felépítése
Társasjátékóra célja középiskolában
Mit, miért, hogyan?
A 7-12. osztályoknak évente 4 alkalommal tartunk 1-1 90 perces órát, ahol a hosszabb időtartamnak köszönhetően a rövidebb játékok mellett, komolyabb játékokban is van lehetőségük elmélyülni és kibontakozni. Emellett lehetőségük van arra, hogy az osztályból minden gyerek bekapcsolódjon egy közös programba, ami során játékmesterek segítségével, általunk beosztott csapatokban ismerkedhetnek meg társasjátékokkal. Az osztályok testre szabott, egész éves tematika szerint haladva, különböző fejlesztési területek köré csoportosítva játszhatnak a korosztályuknak megfelelő játékokkal.
Biztosan sokan ismeritek a Dobble-t.
Nekünk nagyon hasznos segítség ez a játék az óráinkon, sok rövid, könnyen magyarázható társával együtt, mint pl. a Szédült Szafari vagy a Tutti Frutti.
Hiába vagyunk ugyanis minden órán 3-an játékmesterek, így sem tudunk egyszerre az összes csapatnak magyarázni.
Azért, hogy egy gyereknek se kelljen óra elején abban a pár percben sem unatkozni, amíg a többi csapatnak magyarázunk, előszeretettel használjuk ezeket a játékokat. (Amiket amúgy a gyerekek imádnak.)
Egyébként óra közben is elő szoktak kerülni, amikor egy csapat végez egy játékkal, visszahozzák azt a kupacba és észreveszik, hogy épp minden játékmester foglalt. Sőt, az utolsó megtanult játék után is nagyon hasznosak tudnak lenni, amikor már csak pár perc maradt az órából, de még olyan jó lenne játszani egyet.
Játszunk a játékokkal, elolvassuk a játékszabályokat, kipakoljuk, megtanítjuk, kérdezünk, kérdeznek, eleresztjük a kezüket és hátralépünk, jöhet a következő csapat egy másik játékkal, majd a harmadik előtt még visszanézünk az elsőhöz.
Ez a mi munkánk.
Ezen kívül persze cipeljük a játékokat, bújjuk a táblázatokat, szabálymodósításokat memorizálunk, megnyitjuk és lezárjuk az órát, rövid játékokat tanítunk frontálisan, nyulakat számolunk, beosztjuk a csapatokat, néha kicsit fegyelmezünk, elveszett alkatrészeket keresünk (szerencsére nem túl gyakran).
Büszkén mondhatjuk, hogy az elmúlt években egy remek csapat lettünk, a ’23-24-es évadra pedig Blanka, Fanni, Kata, Mariann és Janka mellé csatlakozott Emese, Gábor, Virág és Anna is. Itt olvashattok többet rólunk, és hogy mit szeretünk a legjobban a társasjátékórákban.